tisdag 5 augusti 2014

The Wild West in our hearts



Eftersom jag är semestervikarie fortfarande, så kunde jag inte ta någon längre semester just nu. 
Men idag har det varit väldigt förvirrat på jobbet. Cowboyen har varit med och alla har frågat hur vi hade det i helgen. Har ni tänkt på hur svårt det är att återge en upplevelse?

Men krutröken ligger fortfarande som en dimma i huvudet på oss, vi känner fortfarande doften av nypoppade smörpopcorn och sonens "trigger finger" kliar fortfarande, trots att det verkligen inte är ok att lossa av salva efter salva på de som går förbi utanför fönstret här hemma. Men han fick ju nyss...?
Vi längtar tillbaka. Vi vill göra det igen.



Fast jag tycker det är bra att åka hem, när man fortfarande vill mer. Då känns det så mycket roligare att planera inför nästa resa. När vi sitter här hemma och säger: "kommer du ihåg...." och "Det där ska vi inte göra igen..." blandat med "Vi måste komma ihåg att....". Och vi har små internskämt som bara vi förstår och vi fnissar och nickar i samförstånd. Jodå, vi minns båda två. Och det är bara våra minnen, våra och Fina Väninnans och Jänke-Gudens. Bara våra. 




Och vi planerar och bestämmer. Ändrar och pratar om. Funderar på hur vi ska bo, vem som ska med, Cowboyen har redan bestämt vilken revolver han vill ha till nästa år.

Ja, så går dagarna här. Yxkastning och fridlysta indianer från morgon till kväll och sen kommer lite "snart-börjar-nya-skolan"-snack och så byter vi snabbt samtalsämne till bankrån och skenande hästar. 
Ja, vi är inte klara med High Chaparral än, och det kommer nog dröja ett tag, precis som det ska vara när man haft en upplevelse man inte kan förklara i ord. 


4 kommentarer:

  1. High Chaparal där har jag inte varit sen jag var en lite flicka och tyckte det var kul att skjuta och få en sheriffbricka.
    Kul att lilleman gillade det!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. He loved it! Och som sagt, redan bestämt att vi åker tillbaka nästa år och då får ju Prins Valiant följa med också. Han har aldrig varit där så Jonton ser fram emot att få visa honom allt han lärt sig i år. :)

      Kram

      Radera
  2. High Chaparal var vi på för x antal år sedan.. Undrar om jag bloggade då.. Ingen angenäm upplevelse, men det var inte High Chaparals fel! De kan inte rå för att jag åjte på en rejäl UVI... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aj aj aj, nä... Kanske inte deras fel men jag förstår dig!
      Jag har inte varit där sedan jag var i Jontons ålder, men det var ju skitkul nu! Och vi åker nästa år igen :)

      Radera