måndag 4 augusti 2014

Cowboyhattar, gevär och dammiga kläder




Så var vi då hemma igen.
Myggbetten kliar, tvättkorgen är full och på matbordet trängs gevär med cowboyhattar som varit vår enda skugga i två dagar. 
Men vad gör det liksom.
Regnet smattrar utanför fönstret, blixtarna avlöste varandra över natthimlen i natt och någon cykeltur till Lomma för att bada, blir det inte idag. 
Men igen, vad gör det liksom.

Det är väl ungefär 30 år sedan (kanske mer) jag var på High Chaparral förra gången. Sonen har lekt med min gamla revolver som jag fick när jag var där och som jag varit så stolt över. Det går knappt att hitta skott till den längre, det ska vara sånna där röda pappersband med knallpulver på, men leka kan man ändå. Det finns nästan inget som är sig likt på i parken idag, men det kanske bara gjorde upplevelsen så mycket bättre. Jag fick ju också uppleva allt igen. 




Nu när det ändå regnar, så passar det ju bra att redigera lite bilder. 
Eller rättare sagt, gå igenom alla de 500-ish bilderna som är tagna över två dygn. Och visst är det underbart, när man sitter där med minneskortet fullt med bilder som bara väntar på att få bli visade, få välja de bästa och redigera dem varligt och vilka som bara ska finnas för oss. Se om det finns något som vi faktiskt kan göra om till tavlor och börja inreda vårt nya hem och nya liv. 
Jag som aldrig brukar lyckas vara med på bild, gav faktiskt i väg min kamera för att kunna visa att jag faktiskt varit med på trippen, inte bara stått som statist vid sidan om och fotograferat. Jag har köpt mig en liten "självklickare" som jag inte vågat börja använda än, men jag ska testa den snart. 
Men när man har fler vuxna med på resan, så är det ju urpraktiskt att börja med att kasta över kameran på någon av dem - och med kasta, så menar jag verkligen det! Jag dinglade högst oansvarigt med kameran på båten, till och med så pass att väninnan blev lite kallsvettig.

Men idag tar vi det bara lite lugnt. 
Min Cowboy spelar Wii, jag sitter i soffan och slötittar på tv och redigerar bilder och katten försöker bryta sig ut ur lägenheten, regn eller inte. Nu behöver vi landa lite och anpassa oss till den där riktiga verkligheten,
den där verkligheten där man inte får lov att skjuta gevärsalvor hur som helst, där håret faktiskt behöver tvättas i mer än bara kallvatten och inse att dammiga kläder inte är ok att gå omkring med ute bland vanligt folk. 

Ok, tillbaka till verkligheten alltså...
Eller, nä, lite mer bilder och Wild West först, verkligheten kan vänta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar