fredag 10 maj 2013

Den om ledighetstorsdag och vabbfredag




Här tog vi det väldigt lugnt på den extra ledighetsdagen när Kristus steg upp till himlen. Och så var det konsert i Maria Kyrkan. Fullsatt och jag med min förkärlek till kyrkor kunde ju inte låta bli att knäppa lite kort här också. Däremot kunde jag inte fotografera själva konserten.... Någon somnade när kören började sjunga och låg hoptryckt i mitt knä... Det är inte lätt när man är så lång som min Miniman är (nästan 140 cm och bara 6,5 år gammal) att bli sjuk och försöka göra sig liten och somna i mammas knä. 

Det enda jag kunde tänka på var att komma hem innan migränkräkningen började...



Så, när han vaknade till och började gny, passade vi på att make a run for it. 
Väl hemma igen så bäddade jag ner den kallsvettiga lille mannen, öppnade fönstret, katten la sig tillrätta på vakt i sängen, persiennerna nerdragna, Bompa i bakgrunden på lillis tv. Och så spann, så klart... Och sen en katt i en spann... Och sen vatten över hela golvet och en katt i mitten... Och så en sur öm moder som höll på att kasta ut katt på balkongen... Och så en ny spann med lite vatten i botten vid sängen... 

När sjukan var ur kroppen, somnade han totalt utmattad, full med blodprickar i ansiktet på grund av ansträngningen och vaknade i morse igen... Nu slappar vi i varsin soffa och tittar på film och vabbar och äter bara det vi vill ha, som massor av rostat bröd och Mariekex med mjölk. 

Ja, så gör vi idag, film efter film efter film och väntar på helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar